środa, 2 marca 2016

Eric wspiera twórców nowej zawartości - walka o tworzenie modeli

Witajcie!

Wspomnieliśmy o tworzeniu nowych postaciach już dwa razy, SoK prezentując swoją paczkę swoich pierwszych kreacji oraz moją paczkę dwóch postaci z własnymi dźwiękami. Wspominałem też o tym, że chciałbym zrobić nowe mapy i dopicować swoje postacie własnymi modelami. Dokonałem razem z Sokiem bardzo głębokiego researchu i skontaktowaliśmy się z Ericiem na temat formatu stosowanego w modelach. Posty są przetłumaczone, więc powinno być ok. Zapraszam!
Zajmijmy się najpierw postami SoKa, bo zyskała mniej odpowiedzi od Erica, ale posiada informacje, których ja nie otrzymałem w jego odpowiedziach do mnie. Dopisałem również parę swoich wyrazów dla większego kontekstu.
"Witaj!
Jestem twórcą paczki z niestandardowymi postaciami. Napisałem o tym posta na fejsie w dziale postów gościnnych. Jestem niezwykle wdzięczy za twoją pracę nad grą. Chcę poprawić swoje postacie. Te, które stworzyłem korzystają z modeli już istniejących postaci. Jeśli chcę stworzyć nowe, jakiego programu powinienem użyć, by był kompatybilny z BombSquadem? Naprawdę nie mam pojęcia od czego zacząć. Każdy program do modelowania 3d, który znam nie wspiera formatu .bob, ale może się mylę. Nie mogłem znaleźć informacji na jego temat i myślę, że jesteś dobrą osobą, by się z tym zgłosić.
Pozdrawiam,
Dominik,"

Na odpowiedź wystarczyło poczekać z dziesięć minut, by Eric przysłał:
"Cześć, Dominik,
.bob jest małym niestandardowym formatem, który stworzyłem specjalnie dla gry, więc pewnie nie ma niczego (dodatek do programu) co mogłoby wyeksportować do tego (formatu).
Z radością podzielę się danymi plików czy fragmentem kodu źródłowego jeśli ktoś chciałby napisać konwerter. Mógłbym podzielić się ze swoim, ale w tym momencie działa tylko na Maca.
Któregoś razu mam nadzieję, bym napisał internetowy interfejs użytkownika, gdzie ludzie mogliby wgrywać pliki fbx i photoshop i to by skonwertowało na potrzebne pliki tekstur i modeli, ale jeszcze do tego nie dotarłem.
Mam nadzieję, że to pomoże.
- Eric"

Moja reakcja była następująca. Konwerter tylko na Maca? FUCK! A tak już było pięknie. Eric wspomniał o wbudowanym konwerterze w BombSquadzie, który może pojawi się w przyszłości, więc kto wie, może w końcu wszyscy zrobią swoje postacie w parę godzin. Zapowiada się ciekawie. 

Teraz czas na moje posty. Wysłałem go w mniej więcej tej samej chwili co SoK. Oto treść:
Jesus, ale małe. Pozwólcie, że będę przesyłał posty specjalnie zmienione tak, by były lepsze do przeczytania. Spokojnie, Eric nie dostanie tego samego, więc nie zaspamię mu skrzynki.











"Witaj!
Ja i mój kumpel zrobiliśmy wiele niestandardowych postaci z użyciem własnych tekstur i istniejących modeli. Świetnie się przy tym bawiliśmy. Wpadłem na pomysł zrobienia własnych map. I tu jest problem i mam bardzo ważne pytanie do ciebie. Którym programem otworzę pliki .bob? Jeżeli istnieje, to czy wymaga on jakiś dodatków?
Internet dosłownie milczy na temat rozszerzenia i z tego co słyszałem jest to nieaktualny format, więc nie jestem zdziwiony. Ta informacja bardzo by pomogła mnie i mojemu kumplowi zrobić nowe mapy i przedłużyć żywotność naszej gry (w BombSquada). Czerpiemy sporo frajdy grając w BombSquada i odkrywając świat game devu. Wszystko dzięki twojej grze.
Najlepszego,
- TheMikirog"

Odpowiedział strasznie szybko, bo tak samo jak w przypadku SoKa, 10 minut.
"Witaj,
.bob jest małym formatem, który stworzyłem dla swojej gry
(jeśli widzisz w internecie jakieś informacje na temat plików bob mogą dotyczyć czegoś innego)
Myślę nad dodaniem internetowego interfejsu użytkownika, by stworzyć włane postacie/mapy, ale póki z przyjemnością podzielę się danymi na temat pliku lub kodem źródłowym dla eksportera.
Jeśli to się przyda... daj znać.
Pozdrowiam!
- Eric"

Teorytycznie to samo, co drugi post SoKa, ale w tym przypadku był gotów przesłać kod źródłowy. Od niezależnego twórcy gry to jest jakieś osiągnięcie. HELL YEAH chcę! Odpisałem:
"Cześć! Dzięki za szybką odpowiedź!
Posiadam Blendera i wiem, że umożliwia (wgrywanie) wiele różnych dodatków i wtyczek, by wspierać więcej rozszerzeń. Jestem świeży w tym, więc jeśli dasz mi parę informacji jak zainstalować ten dodatek, będę szczęśliwy. Pewnie parę kliknięć tu i tam. To jest jedyna rzecz jaką potrzebuję, by stworzyć (więcej) zawartości dla BombSquada. Jeżeli nie jest kompatybilne z Blenderem, pewnie znajdę inny program do modelowania lub wgram ją na swojego bloga dla przyszłych twórców.
Poza tym, miło słyszeć, że edytor map/postaci jest w koncepcji. To na pewno by przyspieszyło prace nad nową zawartością.
Jeszcze raz dziękuję.
- TheMikirog"

I oto ostatnia odpowiedź od Erica:
"Jeśli znajdziesz kogoś z wiedzą programistyczną nie powinno być żadnego problemu z napisaniem eksportera dla każdego programu. Mógłbym sam w tym pogrzebać, ale w tym miesiącu jestem bardzo zajęty, przykro mi z tego powodu. Przesyłam ci trochę kodu z gry gdzie ładuje pliki .bob. To powinno pomóc programiście zrozumieć jak stworzyć jeden (eksporter).
Myślę, że pomoże.
- Eric"

I się udało! Mam ten kod! Myślałem, że to koniec podróży i już można się zająć pisaniem eksportera. Pisać to miałem na myśli wrzucić do konwertera z C++ do Pythona, by Blender mógł otworzyć. Niestety bez skutku. To są zupełnie różne języki w przypadku składni. Pogadałem trochę z SoKiem o tym i doszedłem do wniosku, że Mrmaxmeier może pomóc. Jeśli nie wiesz kim jest albo ominąłeś parę postów, jest to twórca moda BombSquad Modding Manager, serwisu, który umożliwia wgrywanie własnych minigier. Każdy, kto ma tego moda zainstalowanego może pobrać minigry stworzone przez społecznośc z serwera na GitHubie. On zna Pythona, on może pomóc! Przesłałem mu pliki i po dwóch, trzech dniach pobrał kod i napisał eksporter! Prawie...   Link to prośby znajduje się tutaj. Napisanie eksportera zajęłoby mu trochę czasu, ale napisał, że można wgrać do Blendera dowolny model. SoK rzucił: GŁOWA MEL! No to zrobiłem to!
To był wielki krok dla mnie i SoKa. Teraz tylko czekać na eksporter. Przez ten czas ogarniemy Blendera i może któregoś dnia prześlemy wam nowe mapy i postacie w jakości samej gry!

Czasami warto rozmawiać z zagranicznymi. Historia nas nauczyła, żeby się nie bać rozmowy! Eric jest taki jak ty, tylko dorosły. Jest jak man-child. Pisze gry jako hobby. Dodając, że jest to szalona gra. I tymi słowami kończę posta i do zobaczenia następnym razem!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz