Witajcie gamerzy, progamerzy, gdziekolwiek jesteście w tej chwili!
Zawsze kiedy gracie w pewne tryby gry czekacie z niecierpliwością na bonusy pomagające w trybie kooperacyjnym, szczególnie na bomby, bo "zwykłe ssą". Jeśli masz takie podejście to nic dziwnego, bo korzystanie z innych typów przynosi sporo frajdy. Każda bomba ma swoje zalety i wady, które są bardziej lub mniej widoczne. Będzie oczywiście opis, jak nazywam dane bomby, najlepsze sytuacje do użycia oraz zalety i wady na końcu. Zaczynajmy!
Zwykła Bomba aka Kula
Podstawowa bomba w twoim arsenale. Wyjmujesz, rzucasz, wybucha. Prosta sprawa. Po trzech sekundach bomba wybucha zadając sporo obrażeń. Jak nie rzucisz, możesz popełnić samobójstwo posiadając pełne życie albo pozbyć się w pełni sprawnej osłony. Żeby bomba była zabójcza musisz rzucić w taki sposób, żeby wybuchł dotykając głowę albo przy stopach by wyrzucić wroga w powietrze i dać ci parę cennych sekund na podejście i zabicie z pięści. To jest jedna z dwóch bomb, które mogą się toczyć po ziemi.
Zalety:
- Duży zasięg rzutu
- Duże obrażenia
Wady:
- Może zostać podniesione jeśli bomba nie wybuchnie w porę
- Odbija się od wszystkiego
Zalety:
- Duży zasięg rzutu
- Duże obrażenia
Wady:
- Może zostać podniesione jeśli bomba nie wybuchnie w porę
- Odbija się od wszystkiego
Zwykła bomba pokryta glutami z nosa. Przykleja się do wszystkiego. Graczy, bonusów, innych bomb. Nie ma wyjątków! Jest tak samo silna jak Kula, ale zmniejszony zasięg rzutu zmusza do chamskiego przyklejania do nadchodzącego wroga. Kolejnym problemem jest to, że raz wyrzucona, nie pozwala na ponowienie próby, zwłaszcza, jeśli bomba ma nowy lont. Jesteś bezbronny przez 3 sekundy. To tyczy się każdej bomby, ale ją bombą najczęściej rzucamy bez przytrzymania jej w ręku. Najlepiej przykleić ją do grupy Kronków i zaprowadzić ich tak, by każdy się przykleił.
Zalety:
- Te same statystyki co kula
- Łatwo zabić, dzięki wam, gluty
- Rozwalają osłony jedną bombą
Wady:
- Bardzo łatwo o kontratak
- Nie może się toczyć
- Można się odkleić, jeśli przylepiona w złym miejscu
- Bez bonusa potrójnej bomby nieprzydatne na daleki zasięg
- Te same statystyki co kula
- Łatwo zabić, dzięki wam, gluty
- Rozwalają osłony jedną bombą
Wady:
- Bardzo łatwo o kontratak
- Nie może się toczyć
- Można się odkleić, jeśli przylepiona w złym miejscu
- Bez bonusa potrójnej bomby nieprzydatne na daleki zasięg
Wydaje się, że jest ulepszeniem zwykłej bomby, prawda? Nic bardziej mylnego. Ale, zobacz na niego! Rzuca się w ciebie ciemnym granatem i innymi efektami dźwiękowymi! Zamraża! Cóż więcej chcieć? No, jedyne co boli to to, że żeby rozwalić osłonę wroga trzeba użyć dwóch takich bomb. Broń głównie na grupy nieuzbrojonych wrogów. Unikaj losowego rzucania gdzieś na podłogę z nadzieją, że kogoś trafisz. Jeśli będziesz to ty, masz przechlapane.
Zalety:
- Zamraża wrogów na 5 sekund
- Duży zasięg rzutu
- Zamrożeni wrogowie mogą zostać natychmiast zabici
Wady:
- Może zostać podniesione jeśli bomba nie wybuchnie w porę
- Odbija się od wszystkiego
- 50% mniejsze obrażenia
- Badziewne na rozwalanie osłon
- Zamraża wrogów na 5 sekund
- Duży zasięg rzutu
- Zamrożeni wrogowie mogą zostać natychmiast zabici
Wady:
- Może zostać podniesione jeśli bomba nie wybuchnie w porę
- Odbija się od wszystkiego
- 50% mniejsze obrażenia
- Badziewne na rozwalanie osłon
Bomba Kontaktowa aka Frag
Bomba, która wygląda jak rollermine z Half-Life 2. Cechą wyróżniającą tę bombę od reszty jest brak lontu oraz wybuch przy kontakcie z czymkolwiek! Mniejszy zasięg zmusza do rzucania prosto w głowę lub nogi. Jak wybuchnie, możesz rzucić kolejną! To sprawia, że w rękach wprawnego gracza, może stać się najniebezpieczniejszą bronią w grze, więc broń raczej bojowa niż zasięgowa. Polecany przez profesjonalistów. Tylko nie wyciągaj jej będąc koło ściany lub kolegi obok, zostaniesz wysadzony.
Zalety:
- Największe obrażenia na sekundę ze wszystkich bomb
- Ułatwia atak na krótki zasięg
- Bardzo długi lont (20 sekund)
Wady:
- Wyciągnięcie obok ściany czy kolegi z drużyny trzymający bombę będzie bolesne
- Mizernie mały zasięg
- Mniejsze obrażenia
- Największe obrażenia na sekundę ze wszystkich bomb
- Ułatwia atak na krótki zasięg
- Bardzo długi lont (20 sekund)
Wady:
- Wyciągnięcie obok ściany czy kolegi z drużyny trzymający bombę będzie bolesne
- Mizernie mały zasięg
- Mniejsze obrażenia
Mina aka Nogawka
Mina przeciwpiechotna. Wiesz jak działa? Większość wie, bo to logiczne. W BombSquadzie nie zmieniły swoich właściwości. Ta bomba ma najdziwniejsze mechaniki ze wszystkich. Trzymając w ręku nie może wybuchnąć sam, chyba, że bomba obok ciebie wybuchnie. Jak wyrzucisz na ziemię, po sekundzie uzbroi się. Od tej chwili cokolwiek dotknie prócz innej miny wybuchnie. Zazwyczaj będzie to lecąca kończyna, czyjaś bomba lub twoje stopy. Jeśli staniesz na tym, możesz albo zginąć od samego wybuchu, albo od upadku, albo od przepaści. Bardzo rzadko możesz wylądować ciągle żywy. Miałeś osłonę? Trudno! Stanąłeś na minę! Nie masz jej!
Zalety:
- Zabija za prawie każdym razem
- Usuwa osłonę
- Zero lontu
Wady:
- Łatwe do usunięcia
- Nie zabija bezpośrednio po wyrzuceniu lub w powietrzu
I to koniec poradnika! Ale zanim zakończę go tak oficjalnie, oto jakie bronie są najlepsze
- Kule do zadawania obrażeń na duże odległości
- Klejaki są dobre do spowolnienia wrogów lub jako łatwy sposób na zabicie wrogów szarżujących na ciebie oraz jako kontratak
- Śniezki są dobre na nieuzbrojonych wrogów w grupach lub w pobliżu klifu
- Fragi są dobre dla celnych graczy i trybach kooperacyjnych
- Nogawki są dobre do obrony albo umiejscowienia w często uczęszczane miejsca np. w drodze do wrogiej bazy
No i to wszystko w tym poradniku. Życzę miłej gry i pozdrawiam!
- Zabija za prawie każdym razem
- Usuwa osłonę
- Zero lontu
Wady:
- Łatwe do usunięcia
- Nie zabija bezpośrednio po wyrzuceniu lub w powietrzu
I to koniec poradnika! Ale zanim zakończę go tak oficjalnie, oto jakie bronie są najlepsze
- Kule do zadawania obrażeń na duże odległości
- Klejaki są dobre do spowolnienia wrogów lub jako łatwy sposób na zabicie wrogów szarżujących na ciebie oraz jako kontratak
- Śniezki są dobre na nieuzbrojonych wrogów w grupach lub w pobliżu klifu
- Fragi są dobre dla celnych graczy i trybach kooperacyjnych
- Nogawki są dobre do obrony albo umiejscowienia w często uczęszczane miejsca np. w drodze do wrogiej bazy
No i to wszystko w tym poradniku. Życzę miłej gry i pozdrawiam!
Super porsdnik, ale jedno ale. W zaletach Sniezka jest "Skruszeni wrogowie moga zostac natychmiast zabici". Chyba skruszeni wrogowie juz sa po smierci :D
OdpowiedzUsuńNaprawione
Usuń;)
Usuń